Ana içeriğe atla

ELİF-PAULO COELHO

ELİF
Paulo Coelho
261 sayfa

Daha önce Paulo Coelho'nun bir kitabını okuduysanız belki siz de farketmişsinizdir. Ben bu kitaptan önce Simyacı'yı okurken yazarın anlatımında ve kitaptaki olaylarda hep mistik bir hava sezdim. Elif'de de aynı hava hakimdi. Fakat bu sefer kafamı karıştıran bir şey vardı -hala karıştırmaya devam ediyor.-. Arka kapakta yazan ve bende merak uyandırarak kitabı almamda etken olan ''Elif'in başkahramanı, Paulo Coelho'nun kendisidir.'' cümlesi. ''Kitapta anlatılanlar gerçek mi yani? Ama olamaz ki...'' şeklinde düşünceler hala kafamda.

Fazla uzatmadan kitabın konusundan bahsedeyim. Paulo Coelho bilgelik anlamında gelişiminin tıkandığını düşündüğü bir dönemde akıl hocası olduğunu düşündüğüm J.'nin tavsiyesiyle bir tren seyahatine çıkıyor. Henüz seyahatin başındayken Türk bir keman virtüözü olan Hilal ile tanışıyor. Ama önceden uyarayım. Yazar neden Türk bir karakter seçmiş bilmiyorum. (Eğer kitapta geçenler gerçekse -ki Paulo sonsözde Hilal ile daha sonra tekrar karşılaştığından bahsetmiş- o seçmiş olmuyor tabii...) Ama Hilal'e karşı davranış ve yaşam tarzı olarak Türklere özgü bir beklenti içerisine girmemek lazım. Zira Hilal muhtemelen kafanızda çizdiğiniz profile uymayacak.

Peki bu kitabın adı neden Elif? Elif kitapta bir kadın ismi ya da bir harf değil arkadaşlar. Somut bir şey de değil. Gerçekte olabilecek bir şey mi? Reenkarnasyona inanıyorsanız belki... Açık söylemek gerekirse Elif'in ne olduğuna ilk başta bir anlam veremedim. Daha önce Coelho okumamış biri için bu daha da zor olacaktır. Şu kadarını söylemiş olayım; Elif, iki insanın aynı anda, birlikte ortak geçmişlerini zihinlerinde yeniden yaşaması. Bu bir spoiler değil merak etmeyin :D

Kitap hakkında görüşlerime gelecek olursak, bittikten sonra hakkında konuşacak pek bir şey bulamadığım, sus pus kaldığım ve düşündüğüm bir kitaptı. Hala kafamda belirsizlikler olduğu için de beğendim mi pek emin değilim. Bu kitabı okuyan birileriyle konuşursam ancak tatmin olacağım galiba. Eğer aranızda varsa mutlaka yorumlarınızı benimle paylaşın. Özellikle de bu kitabın gerçekliği konusunda ne düşünüyorsunuz merak ediyorum; çünkü sonsöz epey kafamı karıştırdı. Başka bir yazımda görüşmek üzere. Hoşçakalın!


Yorumlar

  1. Peki sizce simayacimi daha iyiydi yoksa elif mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şahsen Simyacı'yı daha çok beğendim. Bence u kadar sevilmesinin hakkını veren bir kitaptı.

      Sil
  2. İlginç... Almayı düşünüyorum kulağa güzel geliyor

    YanıtlaSil

Yorum Gönder